Monday, May 14, 2012

KISASIAN TO-BE,,??!!

any0ng hasey0,,! uhuk uhuk..:( macam tak caye la pulak yg aku akan bergelar kisasian t0-be...o_0' alhamdulillah setelah sekian lama aku berd0a & berharap kpd yg MAHA ESA..akhirnya d0a aku dimakbulkan...ALLAH bagi kesempatan kat aku untuk tuntut ilmu kat KISAS ( kolej islam sultan alam syah,klang )...before nie mmg aku teringin gila nak rasa belaja kat sana..0rg org ckap tmpat tue memang bagus untuk siapa yg betul betul kejarkan kecemerlangan & keredhaan-NYA...

kisas,,kisas,,,kisas,,,





mungkin ALLAH bagi aku kesempatan belajar kat situ untuk ubah aku supaya menjadi yg lebih baik....sebelum ni pun aku sekolah agama jugak tapi tak rasa sangat macam aku ni kat sek0lah agama...mungkin sedikit sebanyak berpunca dari kelemahan & kesilapan aku sendiri sebab tak manfaatkan nikmat yg dah diberi...itu memang aku akui..manusia memang tak lari dari melakukan kesilapan kan..??!di kesempatan yg ada ni la aku nak buat yg terbaik untuk diri aku..aku harap azam baru aku ni akan bertahan even aku tau yg pendirian manusia ni tak selalu tetap...*_~ H0PE FOR THE BEST..PREPARE F0R THE W0RST~

semoga aku bakal menjadi seperti ini~



f0r this year aku dah bertekad nak amik pra-universiti kat KISAS..antara reas0n aku nak teruskan amik pra-u sebab aku rasa STPM lagi jimat masa belaja kalau nak dibandingkan ngan amik diploma..just 1 setengah tahun je...memang la matrik lagi cepat c0z setahun je tapi aku memang cakap awal awal yg aku tak sanggup nak amik risik0 kat matrik...sebab tu aku dah t0lak matrik awal awal...kalau dipl0ma pun aku rasa kalau dapat c0urse yg ntah pape / s0mething yg pelik lebih baik aku amek pra-u je...dah ley terus ke ijazah sarjana muda....reas0n aku lagi yg menguatkan diri kau utk ke pra-u sebab ta0n ni STPM dh dir0mbak & tukar f0rmat..tak macam d0lu d0lu punya...n0w dah guna sistem m0dular..iaitu kita periksa / exam ikut semester & dengan skop pembelajaran yg lebih pendek...means setiap penggal akan bertukar t0pik..aku pun tak tau sejauh mana menda ni boleh berjalan dengan berkesan sebab baru nak start taon ni...aku harap pra-u ni sedikit sebanyak dapat memudahkan aku....s0metimes aku rasa kesian kat certain kawan aku yg tak tau & tak jumpa jalan hidup dia yg lagi...buntu nak pilih haluan masa hadapan sendiri...i d0n't want c0mment la..masing masing dah besar kan....

masyaALLAH~


                                                     <<<<<<<    HOSTEL LIFE..>>>>>>>>>>>>

               yeayy!!!! taon ni aku dapat lagi peluang nak d0k kat 0stel...maklumla..aku dh ada basic d0k 0stel sejak f0rm 1 lagi..sebab tu aku tak penah kisah kalau d0k ostel lama lama...daya tahan aku masih lagi kekal sampai sekarang..!n0 more h0me-sich lah dear~HAHA..tapi kan bila dengar KISAS memang dah tak b0leh nak disamakan sangat macam 0stel sek0lah lame aku dulu....kalau dulu b0leh wat rules sesuka hati mak bapak je...bangun lambat,p0nteng tazkirah,p0nteng prep,s0lat kat d0rm,datang sek0lah lambat,bawak f0n kat 0stel,wat bising sesuka hati,cari gad0h ngan mak guard / mak cik DM,boikot warden......tapi ni KISAS beb..~mmg jangan harap la k0 nak wat cam 0stel sek0lah lame kau dulu...bile bawak diri kat tempat 0rg kena la ikut adat kat tempat 0rang..masa ni la kau akan belajar lebih berdisiplin + semangat belajar + jadi insan yg baik...kalau tak sampai bila nak berubah...aku betul betul rindukan kehidupan beramai ramai,makan DM,tid0 lambat,bangun awal awal pagi,katil d0uble decker,biskut biskut,ir0n baju sek0lah,pakai tud0ng labuh,usrah,tazkirah.....

OSTEL...HUHU


sem0ga pengalaman baru banyak mengajar aku erti kematangan.....insyaALLAH kejayaan akan menjadi milikku..!be 0ptimistic dear~yes! you can !!!!!

No comments: