Thursday, March 28, 2013

MUSLIM VS PERUNDANGAN ISLAM....



salam..any0ng hasey0 !

biasanya tiap-tiap pagi memang aku akan lakukan hobi yang sama..apa lagi..0pkos la 0nline kan...macam lah k0rang tak jugak....tengah aku duduk online tetiba aku terbaca satu status daripada uztazah aku yang pernah ajar syariah islamiah time aku f0rm 5 dulu....aku memang suka sangat belajar syariah dengan ustazah aku ni....memang asyik nak tergelak je lagi lagi kalau bab munakahat......tapi aku memang respect dengan ustazah aku ni....dia banyak ajar aku prinsip prinsip yang perlu dipegang oleh seorang muslim.....m0stly pasal muslimah la....even ustazah aku ajar ni nampak santai tapi aku selalu terkesan dengan apa yang ustazah cakap....mulalah datang rindu aku nak belajar dengan ustazah ni.....


recently aku selalu baca status ustazah pasal muslim vs non-muslim dan relati0n nya dengan perundangan islam....aku as student pun kadang kadang rasa yang dunia ni perlu ambik serius pasal perundangan islam....okayy okayyy...nak cakap lagi mendalam takut aku kena banned lah pulak kang....aku nak tunjuk kat korang view status ustazah aku ni..........

dalam 0pinion aku memang tak salah ustazah aku timbulkan pers0alan ni....mungkin rasi0nal ustazah aku cuma nak tunjuk betapa ellert nya orang islam dalam memahami perundangan islam......kalau ustazah aku timbulkan persoalan ni satu dunia pun mesti semua akan jawab g0longan C....tau kenapa...??! sebab memang realiti sekarang memang banyak orang islam yang hina perundangan islam sendiri...



firstly s0ry sangat sangat sebab aku tak cr0p sama saiz mende mende alah ni....aku just nak k0rang baca sendiri .....*pandai pandai lah view yee.....dalam sy0k sy0k aku bagi komen....tiba tiba ada se0rang hamba ALLAH ni yang pertikaikan status ustazah aku ni......dan yang paling jelas komen nya berbaur p0litik.....aku bukan nak cakap apa tapi fakt0r kaum kita berpecah jugak b0leh disebabkan p0litik.....nak tau kenapa....0pkos la k0rang akan tau bila k0rang baca semua k0men k0men hamba ALLAH yang saja nak cetuskan k0ntreversi ni....




aku bukan nak berpihak kepada siapa siapa....tapi perkara penting yang aku nak k0rang semua realize ialah sebelum nak mengkritik sesuatu persoalan t0longlah mendalami sesuatu fakta itu sendiri...lebih lebih lagi berpandukan nas quran....yang diketahui kesahihannya dan fakta fakta yang tidak diputar belitkan oleh sesetengah g0longan.....ilmu aku pun tak lah tinggi sangat tapi as a muslim kita kena jugak faham istilah kafir, munafik dan fasiq itu sendiri....tak semua kafir itu benci kepada islam....dan yang sangat sangat penting.....kita tak b0leh nak ragui hidayah ALLAH itu sendiri.....aku pun tak tahu kenapa hamba ALLAH yang komen kat status ustazah aku ni boleh tanya perbezaan babi & khinzir pulak...teng0k kamus dewan pun b0leh kut.....



sekali lagi aku cakap yang aku hanyalah insan biasa yang tak bertahap pendidikan setinggi hamba ALLAH yang k0men ni......aku pun tengah dalam usaha menuntut ilmu ALLAH..aku harap k0rang sendiri boleh nilai yang mana korang rasa betul dan boleh diterima.....aku tak nafikan pers0alan yang ustazah aku timbulkan ni sedikit sebanyak boleh menjentik iman aku sejauh mana keseriusan aku dalam perjuangkan hak ALLAH di muka bumi ni....hak ALLAH adalah tanggungjawab semua makhluk di bumi ni.....




* terima kasih banyak banyak ustazah atas pers0alan ini....saya harap ustazah tabah dan terus kuat untuk berhadapan dengan insan seperti ini....ALLAH sentiasa bersama orang yang ingin menegakkan agamanya...

No comments: