Friday, July 26, 2013

jalan TAR..here we g0 !


salam..any0ng hasey0 !
waahh....sedar tak sedar dah dekat habis bulan ramadhan dah kan....
raya pun dah nak dekat.....
even tahun ni aku tak raya sakan sangat....tapi semangat raya tetap ada beb.....
mana taknya...raya kan setahun sekali.....
memandangkan aku baru je dapat cuti sempena nuzul quran time puasa ni.....
apa lagi....berjalan sakan lah aku.....

chingu ya !!!!

actually aku memang kaki jalan.....that's why lah aku tak kisah...puasa ke tak puasa ke.....dan seperti biasa...since aku duduk k0lej kampung jawa...event yang aku tak penah tinggal bila bulan ramadhan ialah pegi jalan TAR bersama kawan kawan terchenta !!! hahaha
bef0re pegi ....^^

with aseef & masyi......



GMC sesat di jalan TAR.....ngeh ngeh !

actually dah few week bef0re ramadhan lagi kit0rang dah plan nak pegi.....nak kata kat sini betapa eksitednya kit0rang....but aku tak lah interested sangat nak cari barang raya...yang penting aku dapat berjalan & lapangkan minda.....release tensi0n lah kirenya....tambah tambah aku memang suka kumpul kenangan...dah la tahun ni tahun last aku hidup bersama GMC...huhu..

haa..manyak mulaahh..........beli jgn tak beli...
baju kurung murah gile weyy...lagi lagi kat muaz textile...

sampai je sana memang dah padat mampat dan sendat dengan ramai manusia....lagi lagi 0rang selang0r memang banyak pegi KL hari ni.....dengan lagu raya yang berkumandang sana sini.....kemain semangat lagi lah aku dan kawan kawan membeli belah....aim aku pegi jalan TAR hanya nak cari tudung je......sekali nye terbeli tudung, handbag ngan jam tangan pulak...girls kalau berbelanja memang macam tu....tak penah tetap pendirian.....nasib baik aku bawak duit spare....kunun nak jimat...sekalinya dekat rm100 jugak lah duit aku habis......ish ish ish........

sesak sesak.....

aku rasa kurang minat teng0k tudung tudung sekarang...lagi lagi tema raya tahun ni....menyelah sangat la c0lournya....sakit mata aku....len la kalau 0rang yang suka mencapap dengan kaler terang terang ni...kalau aku memang tak lah...sepanjang aku jalan memang banyak sangat benda yang aku usya...lagi lagi kerenah 0rang.....but ada few things yang aku nak p0int.....
ramai betul 0rang 0rang perempuan yang jual tudung...tapi ramai jugak yang yang jual tudung tapi tak pakai tudung.....sekarang punyalah banyak tudung cantik cantik dan senang nak pakai....pun susah jugak nak pakai tudung.....nak tunggu hidayah datang ke nak tunggu maut datang...aku rasa hidayah dah ada kat depan mata di0rang.....as evidence....cukuplah yang kau tahu rezeki kau datang dari tudung yang kau jual tudung tu.....takkan itu pun tak nampak.......


sakit mata kau teng0k tudung tudung tahun ni...striking striking semuanya...

aku memang tabik spring gila ngan husband yang take care gila kat wife dia...lagi lagi yang temankan wife beli baju....sanggup tunggu dengan penuh sabar....nampak sweet gila bila pegangkan handbag wife dia dan suggestkan baju yang sesuai untuk wife dia.....pr0tective + caring gitu....

time s0lat jumaat...ramai gila 0rang kat masjid jamek....sampai depan depan kedai pun depa bentang sejadah.......subhanallah.....but tak kurang ramainya 0rang yang tak s0lat jumaat....sibuk d0k jual itu ini kat gerai masing masing.......mana nak berkatnya jualan k0rang tu.......*lumrah manusia...

sampai ke sini 0rg sembahyang jumaat.........yg tak sembahyang jumaat pun ada....ish ish !

saranan aku..k0rang jangan lupa pegi muaz textile...c0nfirm berbal0i..!
suggesti0n aku.....kalau k0rang pegi masjid jamek 0r jalan TAR..make sure k0rang pegi Muaz Textile....banyak gila baju dan tudung murah murah.....bnyak gila lawa lawa.....harga memang harga runtuh seyh......kat luar susah nak jumpa....*tak pasal pasal aku jadi pr0moter tak bergaji....^^


mana la bas nie...aku nak balik rumah ni !!!

finally...balik rumah jum !!!!!
penat aku habiskan hari aku kat jalan TAR....dari 10.00 am till 5.00 pm....memang sangat berbal0i even aku tak puas.....lumrah perempuan tak pernah puas dengan nafsu membeli belah......bas pulak lambat sampai......buat penat aku je berlari lari semata mata nak kejar tiket bas.....f0r the first time aku berbuka puasa kat dalam bas....interesting........0verall....penat yang berbal0i.....!





No comments: