Saturday, August 17, 2013

AWAS ! aku mangsa agen celc0m axiata....



salam..any0ng hasey0 !!!!!
0kayy..hari ni mo0d aku memang gila gila tak baik !!!!!
nak tau kenapa....pagi pagi tadi tengah aku bahagia nak completekan PBS arab tetiba ada satu surat sampai........kat depan siap tulis private & confidential bagai.....bila baca surat tu punyalah aku terkejut....teng0k bil yang aku kena bayar RM225.95....!


what the heck ! bila masa pulak aku guna celc0m axiata ni........??!!!!
dah la guna pun tak.....kena bayar dua ratus lebih pulak tu.......
bila ayah aku teng0k.....lagi lah dia pelik.....apa lagi....ayah aku pun pegi lah call celc0m centre.....call punya call tetiba ada s0rang laki ni sambut panggilan....

ayah : assalamualaikum encik...
CC : ye..boleh saya bantu...
ayah : saya nak cakap ni...wakilkan anak saya....anak saya baru je dapat surat bil dari celc0m axiata padahal anak saya tak guna n0mbor ni pun.....
CC : boleh saya tau butir-butir anak encik.....
ayah : *bagi punya bagi........
CC : err..anak encik ada guna n0mbor ni tak..??
ayah : anak saya TAK PERNAH guna pun nombor ni.....macam mana boleh masuk nama anak saya dalam surat bil ni.....
CC : anak encik ada terima apa apa sim card tak dari mana mana agen celc0m......??


aku dah bengang gila...terus amik ph0ne dari ayah aku....

aku : ada...tu pun agen tu bagi free..saya tak nak tapi dia yang bagi....encik..sekarang nie saya nak tanya....kenapa saya kena bayar bil ni sedangkan saya tak pernah guna nombor ni satu saat pun !
CC : macam ni cik...celc0m axiata ni kalau guna ke tak guna ke still kena bil bulanan.....
aku : *masalahnya bila masa pulak aku daftar celc0m axiata..??!!!!kalau takat dua ringgit ke boleh la aku bayar tapi kalau dah beratus....mau tak hangin aku ! err encik..macam mana saya nak bl0ck nombor ni...tahu tak..??
CC : macam ni cik...cik tak boleh bl0ck n0mbor ni....tapi cik b0leh terminate terus nombor ni.....means tak payah guna langsung n0mbor ni....
aku : *masalahnya memang aku tak guna n0mbor nie...tak paham paham ke..???!!!!
CC : takpe cik..cik boleh buat lap0ran p0lis dan boleh selesaikan kat celc0m centre.....
aku : kat mana celc0m centre yang terdekat erk.....saya sekarang tinggal kat sabak bernam....
CC : kat KLIA,TTDI,KAJANG......ETC.....
aku : alah encik..macam mana ni....saya duduk kat h0stel..............................
CC : better cik buat p0lis rep0rt pasal menda ni dan bawak segala butir butir kat celc0m centre nanti........saya rasa dia bukan agen celc0m yang sah ! celc0m tak pernah ada buat pr0moti0n kat tepi jalan melainkan kat bo0th celc0m yang berdaftar SAHAJA..

lama jugaklah aku call celc0m centre tu.....dekat sejam jugaklah aku tanya dia macam macam....di0rang tak dapat nak bagi s0lution pun..just boleh bagi aku suggesti0n je....kadang kadang macam ayat di0rang ni macam nak mintak pelempang pun ada ! 




haish ! tak pasal pasal aku dah jadi mangsa celc0m axiata......actually aku dah ditipu 0leh 0rang yang mengaku dia ni agen celc0m !!!! b0ngok betul lah mamat tu....dah la gemuk ! puii ! patutlah aku rasa tak sedap hati je time bagi IC aku kat dia dulu..kununnya dia kata nak check ic aku...kemain  cakap ngan aku kata yang dia tak apa apakan ic aku.....


aku dah banyak kali cakap yang aku dah ada n0mbor and aku tak nak tukar n0mbor lain.....tapi punyalah degil mamat ni nak jugak pr0mote kat aku binatang tu.....lepas bagi sim celc0m axiata tu siap cakap yang kita akan dapat surf internet dengan kadar free tanpa limit.....but aku still tak berminat sebab aku lagi prefer wifii....mamat ni siap cakap "tak apalah dik, adik ambik je sim free ni then kalau adik tak guna dalam masa tiga hari kira perkhidmatan ni tamat.....



few days bef0re....
bila balik rumah aku pun tunjukkanlah sim ni kat ayah aku.....memandangkan aku tak lah arif sangat bab bab sim ni...*tau guna je.....ayah aku cakap sim ni guna bil....BUKAN PREPAID....! s0 tawar hatilah aku nak guna......then sampailah kejadian hari ni..........

nasib baik aku still simpan sim tu.....boleh jadi bahan bukti yang aku tak pernah guna sim tu time aku rep0rt p0lis nanti........*plastik sim tu pun aku tak bukak lagi tau....pegawai CC tu cakap kalau aku berjaya neg0tiate ngan pihak celc0m centre kemungkinan aku TAK PAYAH BAYAR LANGSUNG atau kena bayar rm10 (harga simpack bedebah tue jee)

the best s0luti0n is.....pegi buat rep0rt p0lice and terminate n0mbor celc0m dari simpack shit tue !!!

aku dah terkena ....k0rang...??!!!!! mungkin akan terkena !
s0 kepada semua kawan kawan yang aku sayang.....lepas  ni kalau ada mana mana agen telek0munikasi pr0mote kat k0rang pasal plan baru kat jalanan plesa sangat terus blah dari situ dan jangan sesekali bagi IC k0rang.....sebelum benda tak el0k jadi kat k0rang........lantaklah dia nak bagi sim free ke nak blanje makan ke nak ajak masuk c0ntest ke......biarkan ! 
maybe banyak lagi kes kes yang jadi macam aku ni berlaku kat luar sana.....kalau tak pasal plan telef0n pun mesti pasal c0ntest menang hadiah lumayan, iklan pr0duct, pakej percutian etc....
s0...jaga jaga !!!!!!



10 comments:

Kawaii Gurlzz said...

Thanks share and warning this dear, nampaknye kene lebih berhati-hati lepas ni.. --'' huuu

Byha Nabihah said...

hudaaaaaaaaaaaa !!!! seriusly aku pun dah terkena sampai aku dah kena blacklisttt dah. kuajaqqq gila la yg jual tepi jalan tu kuajaq aku rase nak cari dia pancung hidup hidup. ko bile nak report?

cik karmila said...

@kawaii m0st welc0me ! hati hati awak...
@byha seri0usly...!? dh wat rep0rt dh....

eryn daud said...

okay sekarang dah tahu. Lepas ni kena hati-hati. thankyou tau share.

iffa Afifa said...

sedihnya cite kau nih, tragis sungguh. Takziah. btw, aku pesan nih, even mamat tuh handsome sekali pun, JANGAN bagi IC. anggap itu maruah ko. settle ? ^^

cik karmila said...

@iffa klu hensem macam lee min h0 pun tak nak bagi ! serik dah ..

tenku butang said...

thanx share yea.. gerampulak dengan org yang menipu tu.. hemm.. dulu adik teman pun pernah kena gak.. tp dia memang ada dfatar celcom la.. cuma pastu dia x guna dah simcard tu.. last2 datang surat bil seolah2 dia guna.. beratus2 jugak lea.. kesian dia masa tu sebab dia x pandai lagi nak terminate acc.. tu yg no tu still jalan.. last2 teman buatkan surat mintak terminate no. tu

tenku butang said...

hai.. salam kenal,
follower no.219
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

cik karmila said...

@tenku butang...wish me luck kayy....dh f0llow awk..

Aisha Fauzi said...

Hye Assalammualaikum saya bw sini :)
Kalau ada masa jemput siggah ke blog saya :D http://twinkleeestar.blogspot.com/

Btw, let's join this awesome giveaway !

Jom support saya sebagai blogger baru dengan join giveaway ini :)
http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/08/1st-simple-giveaway-by-mrsluhan-and.html


2 Giveaway ini menawarkan hadiah teddy bear gergasi sebagai hadiah ! Apa lagi jom rebut peluang !
http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/08/single-giveaway-by-julianaramli.html
http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/08/giveaway-saya-nak-teddy-bear-by-farisha.html


Terlalu banyak hadiah menarik yang ditawar sedang menanti anda ! Rugi tak join :'D
http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/08/de-juin-octobre-giveaway.html
http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/08/bravo-giveaway-by-ieyra-ghani.html
http://twinkleeestar.blogspot.com/2013/08/mini-giveaway-by-puteri-nina.html

Terima kasih :)