Sunday, August 4, 2013

last ramadhan with them :)


Salam..any0ng hasey0 !!!
Waahh…tak sangka gila dah nak habis bulan ramadhan rupanya….pengalaman sepanjang ramadhan tahun ni sangat banyak…lagi lagi bila dapat berpuasa bersama kawan kawan terchenta….siapa lagi kalau bukan geng muslimat comel (GMC)…kenangan berpuasa dengan kawan kawan tahun ni tak lah berbeza sangat dengan tahun lepas 0r kat sekolah lama dulu…by the way tahun ni aku rasa sangat sweet……but ni dah tahun last aku berpuasa kat kampung jawa…memang tak dinafikan suasana berpuasa di kampung jawa banyak bagi kesan kat aku…..erk..?? ntah la….yang pastinya aku rasa suasana ramadhan tahun ni rasa hidup…..maybe sebab sekolah aku dekat dengan masjid kut…..asyik dengar orang mengaji je……*terjagalah sikit hati ni kan….^^




Even ramadhan tahun ni aku busy dengan less0n, PBS Arab & Usuluddin (pening pale) tapi aku still sempat kumpul kenangan berpuasa bersama kawan kawan dan girls d0rmmate aku…..rutin berpuasa kat 0stel banyak terisi dengan macam macam pr0gram..maklumlah..sekolah aku memang banyak pr0gram….tekanan pun boleh tahan banyak jugakla…..









Bukak puasa time !!!! haha…cuba k0rang guest lauk apa biasanya kat DM..nasi arab..??nasi briyani..?? ayam percik..?? kebab..?? y0ng tau fu..?? murtabak..?? hahaha…memang tak lah aku nak makan benda benda ni masa kat 0stel….except time 0uting je….n0rmal la masakan DM..kadang kadang sedap…kadang kadang macam payah nak telan….bila teng0k lauk cam sedih je…mulalah teringat masakan ibu kat rumah…..huhu….sehari tak sah kalau aku dan kawan kawan d0k mengulas lauk bukak puasa kat 0stel….lauk tawar lah, kuih lembik lah…air manis sangat lah…nasi tak cukup masak  lah…..lauk sikit lah….udang tiga ketul je lah…haha…macam macam lah ! ada je benda nak dik0men…….*tapi bila makan habis je….kuang kuang kuang…!












Mem0ry yang super duper sweet  gila bila kami satu d0rm berm0reh…bila semua girls F12 dah berkumpul tengah d0rm…memang kec0h la jadinya...0rang d0k sibuk tidur tapi kit0rang sibuk berkumpul  kat dalam d0rm sambil melantak macam 0rang setahun tak makan….n0rmally mo0d kit0rang nak bermoreh datang bila lepas buat inspection d0rm….bila badan dah penat dan perut dah lapar…apa lagi….bantai je lah apa yang ada…..biskut + kerepek + mil0 pun dah cukup…bila lepas balik kampung memang menu moreh kit0rang grand lah sikit…baru ley bawak cheese cake, macaroni bakar, spaggeti  bolognese etc…bila malas & mo0d mengidam datang….mulalah nak 0rder d0min0’s pizza….semuanya demi kepuasan kit0rang..kihkihkih…


F0r this raya aku dah buat kad raya handmade untuk semua girls d0rm aku….actually aku suka sangat 0rang bagi kad raya handmade dari bagi SMS….bole la aku simpan sampai aku tua nanti….finally aku berjaya gak “pakse” girls d0rm aku buat kad raya untuk 1 d0rm..baru banyak c0llecti0n kan..hehe..kalau k0rang nak bagi kad raya kat aku pun b0leh…sangat dialu alukan…haha…*siapalah aku….sampai sekarang aku still simpan semua kad kad ucapan dari kawan kawan aku…





*even ramadhan 2013 dah nak habis….but aku bersyukur dapat kumpul banyak sangat kenangan kat kampung jawa bersama kawan kawan semua…….tahun depan ntah dapat rasa ntah tidak kan….
allahumma bariklana fi ramadhan, waballighna fi lailatul qadr ^^

No comments: