Saturday, June 28, 2014

r0mbongan bersama anak-anak murid ^^

salam..any0ng hasey0 !!!!
this week aku rasa happy gila dapat spend time dengan anak anak murid aku....
aku berpeluang bawak mereka semua pegi r0mbongan....kalau dah namanya budak tadika mesti gila gila....sebab dapat naik bas kata mereka....haha
untuk r0mbongan kali ni kami berpeluang pegi planetarium negara, bird park & masjid negara....
disebabkan peajar yang ikut r0mbongan ni dalam seratus 0rang s0 kena bagi bagi ikut kumpulan....luckily aku ketua unit 6 tahun s0 dapat jaga anak anak 6 tahun....better dari 5 tahun & 4 tahun....sepanjang r0mbongan aku bersama anak anak kesayangan aku....nabil aiman, hannan s0fwah, nuraini mardhiah, harith hakimi & asyraf muhaimin....


sesi bergambar bermula...

bef0re pergi.....

kec0h betul satu bas !

first tempat : planetarium negara....
mula mula sampai sibuk semua merengek nak kencing lah buang air besar lah....rasa serabut sikit...tu pun ada yang berlari sana sini....kesian aku teng0k sukarelawan ngan parent yang jaga anak....terkejar sana sini...*maybe tak biasa pegang budak sekali ramai kutt....lepas tu kami mulakan lawatan sekitar planetarium...eksited teng0k mereka masuk dalam replika kapal angkasa...mel0mpat l0mpat sana sini....paling best bila bawak mereka naik menara cerap...dapat ter0pong satu bandar KL....really amazing !


amb0i....s0nok ben0 main l0mpat l0mpat...siap ajak muaddibah lagi...

my grupp....hihi..harith,aini,nabil,asyraf & hannan
wajah gembira mereka..
teruja ter0pong satu KL....haha

sec0nd tempat : bird park....
tempat ni memang menjadi sasaran anak anak tadika....baru sampai dah jerit jerit nak turun...tak sabar betul nak teng0k burung....lepas pakai gelang kami pun masuk ikut gr0up...memang macam macam ragam anak anak tadika ni....kesabaran melayan mereka memang kena tinggi....masa nak masuk tu s0rang anak aku ni sibuk merungut nak gula gula....manalah ada jual gula gula dalam taman burung tu..takat ice-cream ngan makanan ringan ada lah....melayan dia punya merajuk punyalah lama...nasib baik mo0d dia 0kay masa bagi makan burung 0strich...ada pulak tu anak gr0up kawan aku melalak sampai tak nak jalan sebab nak gula-gula jugak....lagilah teruk....masa pertunjukan burung berjalan..semua budak tadika dapat teng0k....nasib baik kena dengan time....mereka sangat terhibur !

teruja teng0k burung yang besar dan jinak tu...

yang s0rang tu sibuk nak gula gula sampai pandang kamera pun taknak...

first experience bagi mereka dan aku....birds' feeding !

birds' perf0rmance !

pandang pentas tak lepas !
sempat beli surveni0r untuk diri sendiri....kenangan bersama mereka dan bird park..^^

rasa best bila burung hinggap kat tangan kita !anak anak pun nak cuba juga...
third tempat : masjid negara....
kami berenti makan dan s0lat zuhur dekat masjid negara....terima kasih sangat dekat semua parent sebab sumbang macam macam makanan untuk kami....lepas kenyang..bawak anak anak pegi t0ilet dan s0lat....disebabkan tak nak ganggu 0rang bers0lat....anak anak s0lat di anjung masjid...sangat menyentuh hati bila teg0k ramai 0rang dan pelanc0ng asing impress dengan mereka yang s0lat berjemaah....lagi lagi budak budak....aku pun sempat lah tagkap gambar dan tunjuk kat whatsapp parent....sejuk mata mereka teng0k....rasa berbal0i sangat lawatan ni...

masa untuk mengisi perut yang kosong...

jemaah banin dan banat sedang bersolat....

alhamdulillah,.....suka muaddibah teng0k...

s0me 0f t0urist yang melawat masjid...

lepas semua habis terus 0ff t0 nilai....rasa sekejap je lawatan tu tapi aku rasa puas hati sangat dapat kawal mereka dengan baik...dah la sekarang ni banyak gila kes culik...parent pun lagi lah takut lepaskan anak pegi lawatan....alhamdulillah semuanya lancar....dan aku sangat bahagia dapat spend time dengan mereka semua....aku pun dah tak lama dah kerja kat sana...huhu...bila dikenang balik dulu masa aku tadika pegi taman burung gak....dan sekarang aku sebagai cikgu tadika dapat bawak mereka pergi taman burung...rasa cepat sangat waktu berlalu...^^


No comments: