Monday, August 18, 2014

gud bye kindegarten ...


salam..any0ng hasey0 !!!!

15/12/2013 - 15/08/2014

tamat sudah kehidupan aku bergelar muaddibah Pasti Isbat Al-Imtiyaz....
selama tempoh tu banyak sangat benda yang aku belajar......kalau nak cerita memang panjang gila....s0me 0f mutiara mutiara yang aku dapat kat sana......dapat pengalaman mengajar kanak kanak....seyes aku cakap mengajar budak besar tak sesusah nak mengajar kanak kanak...sebab di0rang tengah dalam pr0ses nak kenal dunia.....apa yang di0rang nampak di0rang akan tanya....bila kenal dan rapat dengan di0rang aku dah mula sayang.....walaupun hari hari aku menjerit sana sini sampai tiap tiap minggu suara aku serak......tiap tiap hari jugaklah aku rasa in l0ve dengan mereka semua...benda yang buat aku selalu terfikir....macam mana mereka nak dapat apa yang aku ajar dan amalkan adab adab yang baik kalau tak mula dari aku sendiri.....masa tu aku mula muhasabah diri balik....sangat mencabar nak mengajar 0rang 0rang yang suci macam mereka ni.....


teaching in mem0ry.....
kawan....

0ne 0f reas0n aku merantau kat nilai sebab aku ada kekuatan dari kawan kawan.....even ada yang dari terengganu, johor, KL, selangor.....di0rang setia temankan aku kerja kat sini....sebab kit0rang dah janji nak lalui sama sama....pahit manis gelak tawa kat sini.....rasa sedih gila bila berpisah dengan di0rang sebab ada yang dah tak sama universiti lepas ni....kalau b0leh aku nak hidup dengan k0rang lagi....sebab k0ranglah aku jadi kuat ....terima kasih kawan kawan yang setia dengan aku sampai hari terakhir mengajar....sayang aku kat k0rang memang tak dapat aku nak cakap....bertemu dan berpisah kerana Allah....s0b s0b..

last event bersama..
huda . najah . baby . timud . aisyah

sahabat seperjuangan yang paling aku sayang...
last beraya bersama mereka

beraya rumah aiman...one 0f muaddibah..

anak anak murid

inilah permata permata hati aku...sehari tak mengajar pun aku dah mula rindu dengan mereka....now ada jugak anak murid yang call aku sebab rindu nak jumpa....parent anak anak pun bila tahu kami nak berhenti ada yang bagi p0tluck dan hadiah.....rasa dihargai sangat...."anak anak semua...muaddibah d0akan semoga anak anak semua terang hati dan dipermudahkan Allah untuk menerima ilmu..jadi anak yang baik...yang s0lah dan s0lehah ".....masa last day aku mengajar....ada anak murid aku yang menangis gila gila taknak lepaskan aku....punyalah banyak kali peluk ngan cium aku....satu perubahan yang aku rasa bila naluri keibuan dah mula ada dalam diri.....aku dapat belajar macam mana nak mengurus anak.....once kalau aku dah berkeluarga aku akan praktikkan apa yang aku dapat kat sini...

last day ph0toshoot with them..
i've l0st my kids....missing them s0 much !

6 umar in mem0ry.....
new family

kat sana kami hidup macam satu family....bersama dengan kak iffa...tukang masak kat tadika tu....sedih sangat bila last day kami kat sana.....berpisah dengan kak iffa...lepas ni kak iffa akan ada dengan muaddibah baru.....mungkin kurang biasa dengan mereka sebab dah selalu dengan kit0rang....menangis berpelukan kit0rang berpisah kat 0pen h0use rumah kak iffa....rasa erat sangat hubungan kami.....kak iffa h0pe sangat bila bila free dapat datang lawat tadika one fine day....insyaAllah kak iffa.....kalau ada masa dan kesempatan memang nak pegi....

one happy family...*masa ni baru lepas sesi air mata...





No comments: