Sunday, August 3, 2014

raya st0ry 2014

salam aidilfitri....any0ng hasey0 !!!!
rasanya masih tak terlambat lagi untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam di seluruh dunia...ser0nok aku teng0k semua sambuat hari raya....dari family sendiri, kawan kawan dan semua yang kat fb, twitter dan bl0g....macam macam gambar raya aku usya....dan sekarang...aku baru je rasa cuti raya sebab 0fficially discharge dari h0spital Teluk Intan...macam macam feel ada nak tinggalkan h0spital...hmm..ntahlah ...memanglah aku happy sebab dah boleh balik rumah tapi dalam masa yang sama aku rasa sedih sebab tinggalkan katil wad yang selama ni aku terlantar dengan 0rang 0rang yang sakit jugak....sumpah ada rasa rindu nak tid0 kat h0spital....tak tahu nak cakap macam mana...bercampur baur rasanya.....



malam raya : 0rang tengah sibuk wat persiapan es0k raya tapi aku cuma terbaring dalam bilik sambil berlinangan air mata sebab tak tahan sangat demam kali ni yang aku rasa demam paling seksa !
raya first : 0rang sibuk berhappy happy beraya rumah ke rumah tapi aku raya first beraya dekat klinik....
raya kedua : kalau masa ni family aku buat konvoi beraya tapi aku cuma boleh duduk terbaring dalam kereta sebab menahan sakit kepala yang teramat sangat
raya ketiga : orang masih dalam mood batak beraya tapi aku bermalam dekat h0spital tuanku ampuan jemaah, sabak bernam...Nurul Huda Bt. Mohamad diagnosed deague fever and 0ther illness !!!!! masa ni first time aku kena masuk air dan kena ambil darah..*hardlife began
raya keempat : aku hanya mampu terbaring....ambil darah, check tekanan darah, suhu badan, makan makanan hospital....*rasa macam nak mati pun ada.....tengah malam terus kena pindah hospital teluk intan, perak sebab platlet darah jatuh mendadak.....ujian apakah ini ??!
raya kelima : aku terlantar kat wad 3B....ramai gila pesakit denggi....mula mula sumpah tak biasa....macam nak lari je rasa....nasib baik 2 kawan datang lawat..tengs sue ngan iffa :D petang ibu ngan c0usins ramai datang jenguk.....alhamdulillah...rupanya aku tak kesepian....

suasana wad 3B..

raya keenam : rutin harian macam biasa...baring, termenung, tidur, makan ubat, check badan, ambik darah, check suhu, tekanan darah.... ibu, ayah dan adik adik setia melawat temankan aku.....doktor kata aku semakin pulih.....aimed discharged es0k !

keb0sanan melanda diri !
raya ketujuh (t0day) : kawan aku, adibah datang bawakkan sarapan....terima kasih kawan.....*untuk ada kawan dekat perak....tengah hari terus packing....lepas ibu dengan ayah datang terus discharge....selamat tinggal h0spital teluk intan.....!

tengs dibah !

masa aku sampai rumah adik aku yang f0rm 4 dah balik subang jaya, kembar aku pun nak balik bangi dan adik aku yang f0rm 5 pun nak balik h0stel gak.....semua dah pergi......rumah dah kembali sepi......ikutkan aku nak je terus balik nilai tapi keadaan masih tak mengizinkan...insyaAllah muaddibah balik rabu ni ye anak anak....rasa macam kejap je berlalu tapi sumpah banyak gila pengalaman yang aku rasa sepanjang tujuh hari cuti raya ni.....h0pefully tahun depan hari raya aku kembali ceria.....by the way aku takkan penah lupa kenangan raya tahun ni....raya yang tak macam raya.. t0tally ! eheh..even menda ni sangat pahit untuk dikenang tapi aku tetap kateg0rikan as sweet mem0ry....smile ^^


No comments: