Friday, November 14, 2014

kuat


setiap hari yang berlalu terkadang memberi kesan pada diri ini...
kadang kadang aku merasakan....adakah kesibukan aku ini terisi....
ataupun...adakah kesibukan aku ini menjauhkan dari keterisian itu.....
aku melihat mereka...sibuk dengan kesibukan ini....dan aku juga.....
namun...kenapa aku dapat rasakan kejauhan ini.....
aku perlukan semangat dari mereka semua....hanya itu sahaja....
andai mereka tidak merasa perlunya aku....aku tetap merasa perlunya mereka....
aku hanya mampu menaikkan kita dari belakang....
aku faham akan tekanan kita semua....dan aku sendiri..perlukan ruang untuk bernafas...
semoga kita diberi kekuatan...berjuang di jalan ini....
siapalah aku untuk mengeluh...siapalah aku untuk menangis....siapalah aku untuk mengalah...
walau terkadang aku merasa kepenatan itu....ahhh! itu hanya kata kata dari nafsuku....
aku tak mahu futur....kerana ia sangat sakit....malah jauh dan terjatuh...
semoga ENGKAU menolong kehidupanku....berilah aku kekuatan....
walau seribu kali aku merayu di dalam doaku....
tetapkanlah hatiku untuk terus bersama mereka...
aku tak mahu perjuangan hanya menghasilkan penat untuk diriku....ikhlaskanlah niatku....
kerana aku tahu....KAU pasti akan menolongku.....
keberadaan aku di bumi ini...bukti ENGKAU lah penolongku....
jagalah hatiku...peganglah hatiku....hanya ENGKAU sahaja pemilik hatiku.....




1 comment:

wanie paed~ said...

Awak kuat!!!! Jangan mengalah. .
Solat awal waktu,
Alquran jgn tggl :)