Sunday, December 7, 2014

weekend as fasilitat0r ^^

salam..any0ng hasey0 !!!
alhamdulillah hari ni dapat luangkan weekend jadi fasilitat0r kat klinik smart s0lat area Sri Penara, KL...hari ni klinik smart s0lat siri 2merangkap yang terakhir....syukur diberi peluang jadi fasi...dapatlah tambah pengalaman diri..bef0re this pun penah gak join event event camnie..seyes rasa best dan terisi...nampak cam senang je kan cakap pasal s0lat..padahal benda ni la sebenarnya benda basic yang semua orang tak hadam betul betul aespecially aku...rasa aku hikmah aku berpeluang jadi fasi ni....sambil mengajar aku belajar semula....


peserta bersama fasi lelaki...

jejaka jejaka s0leh..

bersama fasi siri 1..

kem smart s0lat siri first..

bila berjumpa dengan budak budak ni rasa terubat lah sikit rindu dengan anak anak murid...ajar pasal s0lat..kalau dulu aku mengajar siap nyanyi nyanyi lagi tapi bila dah dengan budak sekolah rendah dan menengah pendekatan dah lain...bila aku guide diorang pasal s0lat rasa happy sangat dapat rapat dengan mereka...rata rata ada yang tak s0lat langsung..family tak s0lat..haihh sedihh...tapi diorang tak menunjukkan yang diorang b0san pun belajar pasal s0lat...

s0lat dhuha bersama ~
praktikal s0lat

klinik smart s0lat siri 2..

alhamdulillah pihak JAWI ada 0ffer aku ngan fasi yang lain untuk j0in pr0gram pr0gram diorang setiap weekend..dah alang alang diberi peluang...rugi kalau lepaskan......s0 far semua JAWI tanggung...dari pengangkutan, makanan & elaun...tapi yang paling penting sekali niat untuk mengajar diorang...insyaAllah kalau ikhlas Allah permudahkan...selagi aku lapang selagi tu aku akan cuba spend time dengan benda macam ni....paling paling pun b0le didik hati aku ni....rasa dekat je ngan Allah...maybe aku tak dapat jadi cikgu macam yang ayah aku nak..tapi aku bersyukur dapat pengalaman mengajar camnie...kalau ngajar budak budak kecik ni suruh je diorang doakan murah rezeki..insyaAllah makbul sebab mereka ni suci lagi....aku kalau ngan budak budak camnie memang cepat mesra,...tu yang kadang kadang banyak peminat dari kalangan budak..hihi...gurau jee...till we meet again adik adik semua...cuti cuti jangan lupa s0lat..penat mak ayah anta pegi klinik smart s0lat...ade rezeki kita jumpa lagi !


semoga berjumpa lagi adik adik..

bertemu berpisah kerana Allah...

.....








1 comment:

Farah said...

Seronok ya berpeluang untuk jadi fasi program-progam macam ni.