Wednesday, March 25, 2015

ukm takdak air


Salam..any0ng hasey0 !!!!
Sem ni rasa macam tunggang langgang ngan huru hara je….lagi lagi bila ukm dah mula takdak air…pehhhhhh……gila derita woi ! bayangkanlah semua benda nak guna air…nama pun keperluan asas….celik celik mata orang carik air..nak tutup mata pun nak cari air dulu….kencing la..apa lagi..haha….


Semua student ukm skang ni tengah dilanda masalah air…..kadang kesian jugak tengok MPP…diorang mesti dah banyak kali terima aduan student pasal air….tapi pentadbiran macam buat krikk krikk je….siapa tak panas…..nak mandi takat air satu dua baldi memang tak puas gila…..lagi lagi nak mengangkut…..lagipun perempuan memang tak elok angkat benda benda berat ni..seyes aku cakap….memang boleh effect kat rahim…
Merata kolej takdak air…Cuma dua tiga kolej je yang ada…tu pun habis jadi tempat berkumpul semua untuk dapatkan air….masjid tak payah cakap lah…tiap tiap hari aku mandi situ….alang alang dapatlah solat berjemaah ye dak…..lagi tahap sedih gila bila nak basuh pad ngan nak buang air besar….seyes memang mencabar tahap keimanan….kalau tengok page ukm confession pun dah melambak orang mengamuk sakan kat page tu……




tadi pun baru je ada demo pasal air ni....rugi aku tak join...haha..nak kata stress tu memang la stress….tapi stress aku ni datang menggunung bila aku tengah mengah mengangkut air ngan bejalan jauh semata mata nak ambik air wuduk…tapi bila dah lega semua rasa macam benda ni normal je semua….macam lah tak penah takdak air kat hostel dulu…..haha…so aku harap kepada adik adik yang bakal nak masuk UKM tu mohon tabah, kuat dan sado….kalau takat seminggu takdak air takyah la nak meratap sangat…lain lah kalau dah berminggu minggu takdak air macam aku ni…hihi…


Anyway siapa kata aku tak sayang ukm….aku sayang gila beb….sumpah aku sayang ukm….sebab bukan senang nak masuk ukm….nampak motif sangaaattt….dah luah telan balik….haha..aku harap masalah air kat UKM ni akan reda sikit even aku tau masalah ni akan berulang sampai kiamat…so kepada pihak yang berkenaan...settle it okay...kami bayar yuran beriban kut ! *cehh warning kunun...peace yaww ^^




2 comments:

Muji Anto said...

http://forums.petfinder.my/member.php?u=9658

Muhammad Shahril said...

kesian nye tak de air dekat UKM . bawak brsabar yee .. hehehe . tak lama nanti ade la tuu . hehehe . insyaAllah :)