Monday, April 6, 2015

darul insyirah ^^


salam..any0ng hasey0 !!!!
fuhhhh...setelah dah lama tak update so inilah masa yang boleh nak dikatakan free untuk aku update something...padahal esaimen tak siap lagi woii....minggu ni satu assignment kena anta....takpe takpe...chill kejap.....last week aku dapat follow senior aku modul kaunseling buat lawatan kat rumah jagaan orang tua darul insyirah kat Bangi..ni kali pertama aku jejakkkan kaki kat rumah orang tua....kalau last week aku pegi rumah orang tua so ni lah masanya pulak aku pegi rumah orang tua....saja nak tengok macam mana pendekatan untuk warga emas.....new experience yang memang tak boleh nak lepas.....

dengan senior modul kaunseling jakma ^^
ceriakan muka makcik nie..

sampai sampai duduk duk jap pastu ada penerangan pasal darul insyirah.....actually kalau dengar pasal rumah orang tua mesti orang akan terfikir yang mak or bapak dibuang kan....tapi yang lainnya darul insyirah ni warga emas dihantar oleh anak yang bekerjaya untuk belajar ilmu agama dan lain lain sebab taknak biarkan diorang feel lonely...but ada je certain kes yang dibuang jugak....tapi konsep dia lebih kurang macam hostel....peramah peramah betul makcik makcik semua....manja macam budak budak....diorang on je kalau kita nak suapkan makanan....even bukannya betul seratus peratus benda yang diorang sembang tapi layankan je lah....mereka nakkan perhatian dan teman untuk bercerita.....




sesi penerangan dari kakitangan darul insyirah

sekarang memang zaman orang bekerjaya dan kadang memang nak sendiri tak dapat nak jaga parent dia sepenuhnya.....dan yang paling penting kita nak pengakhiran hidup yang diberkati.....dengan sisa sisa hidup mereka dapatlah diorang belajar ilmu ilmu agama....aku harap even aku dah berjaya kelak aku akan tetap jaga ibu & ayah aku....korang pun sama.....jagalah baik baik ibu ayah sementara mereka ada....sebab dari makcik makcik ni aku aku dapat belajar yang kejayaan seorang anak menghargai ibu bapa bukan terletak dekat material tapi sejauhmana hubungan baik kita dengan ibu bapa sehingga mereka tutup mata kelak....by the way aku sayang ibu dengan ayah !!!!!


selfie jum makcik !hehe

terima kasih senior dan makcik makcik tersayang semuaaaaaa...

2 comments:

syira yaya said...

cute-cute semuanya :) :)

Cik Tanpa Nama said...

bestnye, teringin nak pergi rumah org2 tua cm ni dan sumbang sesuatu. in sha Allah satu hari nanti