Sunday, July 12, 2015

part-time teaching ^^


salam..any0ng hasey0 !!!
lama rasanya tak update blog...since mula cuti sem last week....dah dua minggu cuti sem macam betul pengalaman yang aku dapat....masa first week tu seyesly bosan gila duduk kat rumah...tambah tambah aku ni bukan jenis yang suka duduk rumah....melagha je duduk rumah...lagi lagi time bulan puasa....





so last week terus aku decide nak kerja kat tadika tempat lama aku dulu...alhamdulillah diorang sangat mengalu alukan....yang paling best dapat jumpa dengan anak anak tadika yang baru dan berpeluang ajar ramai orang....hihi..bila bulan puasa ni macam macam betul kerenah diorang...semua rutin puasa dan raya diorang cerita....haha..perasaan nak mengajar mereka excited lah jugak sebab aku memang suka budak budak...even baru kenal tapi diorang tak berenti bercerita macam macam benda...since aku mengajar aku banyak tahu camne nak handle budak..especially yang kaki nangis..





suasana ramadhan kat sini best sangat...depan tadika aku masjid putra Nilai..so tak payah fikir nak masak masak time buka...buka puasa kat masjid je....konfem free dan banyak...kalau rasa bosan buka kat masjid boleh beli kat bazar tepi ni je...baru first week dah kena demam..mana taknya...diorang ni selalu kena batuk, selsema, demam...so memang tak hairanlah kalau orang kurang antibody macam aku ni kena sekali...tapi demam demam pun terasa nak jugak ajar diorang...ada sorang student tu aku terharu sangat...daripada dia zero membaca...sampai dah boleh kenal dan baca perkataan....tecnically kat sini cara aku ajar lebih kepada phonic..so nak tak nak kena paksa jugak diorang bukak mulut dan lontarkan suara..tapi selalunya aku yang hilang suara dulu..


semoga anak anak membesar dengan solehah

insyaALLAH aku akan kerja kat sini sampai hujung bulan 8...so sempatlah kumpul banyak kenangan dengan diorang....suci sangat diri mereka...bila datang ke tadika belajar agama...kadang bila reflect balik kat diri...aku kena cuba buat yang terbaik untuk diorang...contoh, kalau aku nak ajak diorang jadi baik..aku sendiri kena tunjukkan contoh yang baik...dan aku selalu mintak diorang doakan kejayaan aku...aku percaya...pintu rezeki aku jugak adalah dari doa doa mereka...semoga Allah permudahkan mereka untuk menuntut ilmu dan dapat menyumbang untuk Islam..^^


No comments: