Tuesday, July 28, 2015

raya this year ^^

 salam..any0ng hasey0 !!!
dah 2 hari bekerja setelah cuti raya...tapi mood raya still teringat ingat lagi...mana taknya...time aku tengah buat bahan bantu mengajar pun asyik terpasang lagu raya je kat mp3...huhu...
tapi aku sangat puas bercuti sebab dapat cuti sampai raya ke-10..hehe..
cumanya hari tu kat rumah line internet lambat gila...so bila dah kat tempat keje ni  wifi punyalah laju...dapat lah aku upload sikit gambar kenangan raya lepas...atleast bila aku dah tua...dapat lah aku tengok balik nanti....tunjuk kat cucu cicit ke nanti..haha..gila !

 BALIK KAMPUNG


since dah duduk universiti, sekali setahun je balik kampung..itu pun time raya...kalau masa lain entah bila lah agaknya dapat jejak kampung....rumah sendiri pun susah nak balik.....enjoy betul perjalanan balik kampung hari tu...jalan pun tak jem pastu dapat jumpa siblings yang jarang balik gak...


  





so bila dah sampai kampung Tanjung Rimau Dalam, Melaka...rasa excited sangat...tengok rambutan, durian, kedondong semua berbuah.....terus hilang rasa demam...sampai sampai..bukak pintu keta terus tangkap gamba...macam batak pun ada..haha..lantak lah..kampung sendiri kan...tahun ni persiapan biasa biasa je....mana yang aku bole tolong tu aku tolong lah...tapi kalau dah malas gila dok mengadap wssap ngan insta je lah nampaknya ngan siblings...dapat dapat time tu tak puasa..ahaha
 

HARI RAYA ^^


 



 

 


sebelum sesi bermaaf maafan sempat lah posing 5-6 kali depan halaman kampung....lagi pun aku suka tema kitorang tahun ni...simple je..pakai jubah...jubah pun ibu aku jahit sendiri....untung dapat ibu sendiri jadi tukang jahit...boleh demand lebih..free of charge lagi..kihkih..so that's all my siblings..ada yang sekolah rendah, menengah dan uni..gambar gambar ni semua adik adik aku ambik..mentang mentang fon diorang lagi canggih dari aku...so menumpang bergambar je lah...haha..tu pun bukan selalu dapat posing sama sama..normal lah adik beradik, bila dekat gaduh..bila jauh rindu...

 

masa sesi bermaafan tu sayu lah jugak....tapi dah jadi benda wajib tiap tiap raya...nak mintak ampun segala dosa....raya ni terasa dialog maaf aku lama sikit....sebab bukan selalu meluah rasa macam ni kan.....so mintak lah maaf kalau ada salah silap dari kecik sampai besar, halalkan makan minum, doakan result exam (kebetulan baru lepas exam), mintak doakan dimurahkan rezeki..macam macam lagi lah !




lepas tu macam biasa lah...aktiviti beraya bersama sepupu dan berjumpa sanak saudara....time ni lah nak cerita panjang lebar kisah family, study kat mana, buat apa sekarang....so cliche...raya kali ni aku dah bertekad...kalau dapat duit raya dah kira rezeki sangat.....huhu...dah besar lah katakan...masa ni gaji pun tak masuk lagi..huaaaaa...




bila dah balik rumah, kalau tak beraya dengan kawan kawan, dok rumah je lah tengok tv, online ke...ada satu hari tu 3 adik aku buat baraan....pehhh...2-3 kali masak spagetti...bila raya ni signiture dish rumah aku spageti je....takde masa nak masak complicated sangat...haha..yang penting diorang suka..nanti aku akan update entry beraya dengan kawan....so sekian..ini sahaja...now masih 12 Syawal..enjoy your raya guys..^^







1 comment:

budakbandunglaici said...

kemain seronok dia balik kg ya. Oh btw tahniah sebab menang Giveaway Duit Raya Dari BBL.

Sila emailkan detail berikut ya
Nama :
Nama Bank :
No akaun bank :
Url blog :

hantar email ke bandunglaici@yahoo.com untuk BBL transfter duit raya.