Saturday, April 30, 2016

jejak gelandangan bersama Kindness Malaysia ^^


salam..any0ng hasey0 !!!
baru je lepas balik dari KL sebab ada program jejak gelandangan..dari siang tadi sibuk pulun esaimen yang yang kena hantar lusa so malam ni rasa nak keluar..kebetulan course aku ada buat program jejak gelandangan so aku pun join lah untuk carik pengalaman..well ni first time program aku bersama jejak gelandang bersama team NGO Kindness Malaysia....cool cool semua team ni...before ni aku sendiri penah program ngan anak-anak yatim, orang tua-tua, orang asli so memang teringin sangat nak rasa berjumpa dengan orang gelandangan....but i really sorry gamba yang aku share tak jelas sangat sebab night mood..huhu










first impression ofcourse ada rasa takut sebab diorang kan memang jenis berpeleseran...tapi bila time agih toiletteries and makanan memang diorang berpusu pusu amik....tapi tak lah ganas..mintak pun cara baik....dari situ aku tengok diorang taklah ganas dan diorang senang je nak didekati...cuma kadang bila ada yang nak rapat ngan kitorang ada member aku sendiri yang lari....ikutkan aku sendiri pun takut tapi niat dia sebenarnya nak bersembang je....time ni lah sebenarnya kita nak belajar untuk turunkan ego..terima orang sekeliling...kongsi cerita dengan diorang....walaupun diorang kurang segalanya dari kita tapi diorang taknak kita jadi macam diorang....siap ada yang pesan lagi jangan tinggal solat, jadi orang baik baik, jangan jadi macam kami.....bersyukur sangat sebab hidup aku jauh lebih senang dari mereka....cuma aku boleh doakan diorang dimurahkan rezeki..mungkin satu hari nanti Allah akan bagi sesuatu yang terbaik untuk mereka...semoga kita berjumpa di syurga kelak ^^

kalau sesiapa berminat nak kenal Kindness Malaysia boleh like page kat bawah ni :



No comments: