Friday, October 7, 2016

always be grateful ^^

salam..any0ng hasey0 !!!

lumrah kehidupan kadang kadang apa yang kita mahu tak semestinya kita miliki....tak kira lah dalam bentuk apa pun yang kita mahukan tu...kadang perkara yang ada di sekeliling kita dah cukup sebenarnya nak buat kita bersyukur tapi sebab kita sendiri yang tak hargai...
dalam satu side cuba tengok orang yang lagi tak punya apa apa berbanding kita....cukup lah tengok orang yang kurang dari fizikal berbanding kita....contoh aku sendiri jalan sendiri boleh mengeluh naik turun tangga kolej yang tinggi sebab nak pegi kelas tapi rupanya ada yang lagi kesian..pakai kerusi roda and kaki tempang boleh je gigih pegi sana sini...siap tak mintak tolong sesapa lagi tu....


betullah orang cakap kalau pandang orang yang lagi lebih dari kita memang susah nak rasa bersyukur....tap cuba lah kita lihat orang yang kurang dari kita..baru kita tahu betapa beruntungnya hidup ni...so kena lah selalu bersyukur....mana ada rezeki lebih jangan lupa kongsi dekat orang sekeliling...kalau takde apa apa cukuplah dengan senyuman  : )

#alhamdulillah
#alwaysbegrateful

1 comment: