Monday, February 27, 2017

4 Fingers Nu Sentral ^^



salam..any0ng hasey0 !!!
pejam celik pejam celik dah dekat bulan 3....
so far baru 3 sem berlalu...kelas 2 hari je seminggu tapi busy mengalahkan kelas 5 hari...
sokay sokay...dah semester last dah pun...bulan 6 dah boleh balik kampung tanam jagung ^^
last week singgah Nu Sentral konon nak tukar baju lepas pegi satu event ni...sekali dah terlalu kat 4 Fingers kepala dah teleng sebelah dah..mata pun pun blink blink tengok chikcen crispy dia...memang tengah rasa nak makan benda alah ni...last week time pegi Mid Valley ada gak 4 Fingers ni tapi time tu jalan sorang, so macam tak syok makan sorang even iolls suka forever alone...
kalau tak silap aku 4 Fingers ni merupakan cawangan kedua kat Malaysia...

muka tak sabar nak makan....selekeh pun selekeh lah...

so lepas solat maghrib singgah lah situ...disebabkan aku jalan ngan kawan tempat keje lama so belanja lah dia gak....nasib baik time tu tak ramai orang...so terus pegi kaunter and tanya apa menu menarik kat situ...rupanya dah 7 bulan 4 Fingers kat Nu Sentral tu beroperasi...even tak lah besar macam yang kat Mid Valley tu yang penting dapat makan..haha..restoren ni ala ala fast food sistem dia tapi menu dia bole tahan menarik dan sedap untuk dicuba..
lepas dia suggestkan menu so aku pun bayar lah then dia bagi buzzer and carilah port mana best nak duduk...lepas buzzer tu menyala dan berbunyi baru pick up kat kaunter lagi satu...jangan lupa bawak buzzer tu sekali pastu letak dalam bakul yang dah disediakan...


time tu aku makan chicken rice ngan set ayam combo...actually tak ingat apa nama dia...korang bole order untuk kcombo atau ala cart...macam set aku ada nasi ala2 korean, ayam dalam 4 ketul ngan coleslaw...pastu yang set kawan aku ada ayam dalam 6 ketul, kentang flavor kimchi ngan air...so far 2 ni menu yang sedap gila untuk korang cuba....nak nak time hujan time tu memang licin aku makan...kawan aku order nasi extra dia just cas RM2.50 je...total 2 set ni dalam RM37 something...boleh lah sekali sekala kalau nak reward diri....hahaha


nampak tak ayam dia yang berkilat tu....sekali gigit memang crispy dan rasa manis manis soy sauce and herbs...memang korang sendiri boleh dengar kerangupannya bila gigit ayam tu....haish terliur pulak den menengoknyaaa....kentang dia pun not bad..tak cepat layu...kentang dia pun rangup dan sesuai ngan flavor kimchi powder tu...tapi kurang pedas kalau makan macam tu je...last last aku request sauce kat kaunter...


4 Fingers kat Nu Sentral ni tal lah sebesar yang kat Mid Valley tu tapi still selesa dan menarik design dia...sambil sambil duduk dia pasang techno song....malas nak tangkap gambar sangat...lebih kepada nak makan je sebenarnya ni..haha


so inilah dia front look 4 Fingers Nu Sentral...sape yang teringin nak rasa dipersilakan...yang penting halalan toyyiban...pekerja pun tak kerek dan mesra pelanggan....paling penting korang kena cuba signiture dish dia...apa lagi...ayam  crispy lahh...
yang kawan aku tu sibuk posing depan tu...happy dapat kena belanja....okay lah...lepas ni cuba makan lain lagi ye.....


2 comments:

Inani Hazwani said...

Sedaaap makanan dekat sini. Nani pernah makan dekat Mid Valley :)

Pha Is said...

rasanya belah utara ni x de kot..